De Toekomst van CX – Volgende stappen voor de HappyOrNot Oplossing

 

Bron: happy-or-not.com
Vertaling: feedbacksmiley.nl

Aangezien de groei van klant-interacties in de digitale ruimte blijft versnellen, is een optimale omni-channel ervaring een kritieke succesfactor. Uit een studie van McKinsey blijkt dat er een sterk verband bestaat tussen het openen van fysieke winkels en een hogere toestroom naar de digitale sites van de retailer. Klanten keren terug na positieve ervaringen op locatie en geven meer uit aan goederen zoals huishoudelijke apparatuur, omdat ze nu eenmaal minder hoeven te reizen.

Consumenten verwachten ook meer persoonlijke winkel- en service-ervaringen. De “one size fits all”-benadering geldt niet langer en bedrijven moeten serieus overwegen hoe ze de verschillende soorten klanten het beste kunnen bedienen. Nu eCommerce en grote spelers als Amazon steeds populairder worden, moeten kleinere traditionele winkels zich onderscheiden om te kunnen overleven, laat staan werkelijk succesvol te kunnen zijn.

 

Hoe u zich kunt onderscheiden

Een uitzonderlijke klantervaring bieden is essentieel, en daarvoor moet u uw producten, uw winkel en uw klanten volledig begrijpen om u echt te onderscheiden.

Het is niet alleen belangrijk om zoveel mogelijk relevante feedback te krijgen. Het is ook belangrijk om te begrijpen wat de gegevens je vertellen – wat vaak de grootste uitdaging kan zijn. Het is van cruciaal belang details te achterhalen zoals wanneer, waar en waarom ze tevreden waren of niet. Retailers of dienstverleners moeten die feedback ook kunnen koppelen aan andere interne gegevens waarover ze beschikken om een 360-zicht te krijgen op hun activiteiten en klanten.

 

Een glimp van onze toekomstige RoadMap

Ter voorbereiding op deze toekomstige uitdagingen zullen we ons bij HappyOrNot en feedbacksmiley.nl richten op het verbeteren van het bereik, de diepgang en het gebruik van onze Smiley-producten en -analyses. Ook zoomen we dieper in op het verder integreren met andere belangrijke bedrijfssystemen. Retailers gebruiken bijvoorbeeld een groot aantal systemen om transactiegegevens, bezoekuren, klantinzichten, loyaliteitsprogramma’s, online winkelinformatie of locatie gebaseerde technologie te volgen.

Ons doel is rijkere en diepere inzichten in de klantervaring te bieden en de mogelijkheden om de omni-channel klantervaring te meten verder te verbeteren. Zo kunnen onze klanten een overzicht en diepgaande analyse krijgen over alle contactpunten met de klant; ongeacht of hun klanten met hen communiceren op hun fysieke of juist digitale marktplaatsen.

“We willen een brede set tools aanbieden met de rijkste dataset in de branche. Dat betekent overal schaalbare en aanpasbare gebruiksvriendelijke eindpunten. Het betekent ook een vermogen om die dataset te beheren om de uitdagingen in onze doelsectoren aan te pakken,” vertelt Manu Karppelin, Hoofd Product Management bij HappyOrNot. “We zullen feedback van bezoekers blijven verzamelen en die vervolgens aanvullen met sensorische gegevens. Deze gegevensstroom kunnen we verder verrijken door gegevens van derden te integreren.”

Meer flexibiliteit, meer integratie en betere omni-channel mogelijkheden worden dus de drijvende krachten bij het bouwen van onze oplossing voor 2023 en daarna. We moedigen u aan om op de hoogte te blijven voor meer details, aangezien we naarmate we vorderen diepgaande informatie zullen verstrekken over de nieuwe mogelijkheden en functies.

 

Meer informatie over HappyOrNot en onze Smiley-producten vindt u bij www.feedbacksmiley.nl