Narita International Airport werkt samen met HappyOrNot om ervaring bij Security te meten

Bron: happy-or-not.nl
Vertaling: feedbacksmiley.nl

TAMPERE & JAPAN – JULI 2021 – HappyOrNot, de toonaangevende oplossing voor het verzamelen van klantfeedback, waarop wordt vertrouwd door bedrijven als Elkjøp, Levi’s Stadium, Autogrill en London Heathrow Airport en haar in Japan gevestigde officiële partner Hitachi Systems Power Services Ltd., kondigt haar nieuwste luchthavenpartnerschap aan met Narita International Airport Corporation (NAA).

Door gebruik te maken van de HappyOrNot’s Smiley Terminal™ drukknop type terminals, zal Narita International Airport (NRT) substantiële hoeveelheden klantenfeedback verzamelen, waardoor ze de veiligheidservaring van hun passagiers bij 23 checkpoints verspreid over de luchthaven kunnen monitoren. Met deze direct bruikbare gegevens over de klantervaring kunnen het management en het personeel van NRT problemen die de passagierstevredenheid beïnvloeden identificeren en onmiddellijk corrigeren. Tevens kunnen gelijktijdig verbeteringen aan worden gebracht op basis van werkelijke gegevens, in plaats van onwetenschappelijke vermoedens.

SUZUKI Yoshie, General Manager van de CS Development & Planning Department, Sales & Marketing Division van Narita International Airport Corporation zegt hierover: “Na een testperiode van een jaar hebben we HappyOrNot gekozen als partner voor de volgende stap van ons systeem voor het verzamelen van klantenfeedback. We hebben Smiley Terminals geïnstalleerd bij de veiligheidscontrolepunten in alle drie de terminals – te weten: T1, T2, en T3. Terwijl we zorgen voor strenge beveiligings- en veiligheidsmaatregelen, zijn we onverminderd toegewijd aan het leveren van hoogwaardige service aan onze passagiers.”

Suzuki vervolgt: “De houding van het beveiligingspersoneel en de duidelijkheid van het screeningproces zijn invloedrijke factoren voor de tevredenheid van passagiers. Wij geloven dat het serviceniveau bij veiligheidscontroles direct bijdraagt aan de algehele reiservaring. Daarom hebben we besloten om een tool te introduceren om het serviceniveau kwantitatief te meten en te beoordelen. HappyOrNot biedt uitgebreide rapportagefunctionaliteiten met een eenvoudig te gebruiken admin-gebruikersinterface. De Smiley Terminal voldoet aan onze veiligheidseisen, en installatie van een ‘Local Area Network’ is niet nodig.

Bovendien voorkomen de standaard faceplate met antimicrobiële knoppen en Smiley Link (een op QR-codes gebaseerde interface voor zelfscan-feedback) de covid-19 bezorgdheid van de respondent. We gebruiken de HappyOrNot-index als een van onze KPI’s voor de kwaliteit van de beveiligingsdienstverlening. Narita International Airport zal optimale klantentevredenheid blijven nastreven door ’s werelds hoogste standaarden van servicekwaliteit aan te bieden. We verwachten dat de feedbackgegevens en de verschafte inzichten ons zullen helpen onze toezegging waar te maken.”

FUKUMOTO Takashi, General Manager van het Energy Sales Office bij Hitachi Systems Power Services, en officieel HappyOrNot-partner, zegt: “Onze missie is om het juiste product aan de juiste klant te leveren. De Smiley Terminal past bij de overgang van de luchtvaart- en luchthavenindustrie naar de post-covid-19 wereld. Het is een krachtige tool om de emotie van passagiers op de luchthaven vast te leggen en helpt hospitality professionals een balans te vinden tussen een touchless reiservaring en human-touch gastvrijheid. De vier smileys geven passagiers het gevoel dat ze gehoord en gewaardeerd worden. We zijn erg enthousiast om onze klanten te helpen zich voor te bereiden op het nieuwe normaal.”

Over Narita International Airport Corporation

Narita International Airport Corporation (NAA) is een staatsbedrijf dat verantwoordelijk is voor het beheer van Narita International Airport (NRT). Narita is de drukste luchthaven van Japan, wat het aantal internationale passagiers betreft. Het is ook de tweede drukste in termen van vliegtuigbewegingen. Vanaf 2019 is de luchthaven de op negen na drukste luchtvrachthub ter wereld.

Over Hitachi Systems Power Services, Ltd.

Hitachi Systems Power Services (HISYS-PS) is onderdeel van de Hitachi Group en de Tokyo Electric Power Company Group, met het hoofdkantoor in Tokio, Japan. Het is opgericht in 2014 en levert geavanceerde ICT-diensten met een focus op de elektrische energie-industrie.