Mensen blijven in grote hoeveelheden feedback geven op Smiley Producten

Daarnaast introduceren we nieuwe productverbeteringen voor meer gemoedsrust…
Bron: HappyOrNot
Vertaling: Feedbacksmiley.nl

Deze nieuwsbrief bestaat uit twee delen, één met marktinzichten en één met de introductie van de nieuwe verbeteringen (inclusief enkele opmerkingen en inzichten over Smiley Link).

DEEL 1: MARKTINZICHTEN

Er is overweldigend veel bewijs dat de consument nog steeds in goede hoeveelheden feedback geeft!
Veel van onze klanten bleven gebruik maken van de HappyOrNot service toen het nieuwe coronavirus zich begin 2020 begon te verspreiden. Volgens onze gegevens is het zeer bemoedigend om te zien dat er een voortdurende correlatie is tussen het aantal bezoekers en het aantal reacties. Met andere woorden, mensen blijven feedback achterlaten via onze Smiley Terminal en Touch producten in goede volumes. Toch is het onze ambitie om marktleider te blijven in het geven van de meest wrijvingsloze manier om feedback te geven en te zorgen voor een maximale respons. Daarom introduceren we enkele verbeteringen voor onze producten. Voordat we daarnaar kijken, laten we twee voorbeelden bekijken – één waar de klant via HappyOrNot in contact bleef met klanten, en één waar de klant een pauze inlaste en vervolgens de service weer op gang bracht.

Voortzetting van het gebruik per norm

Een winkelketen in het Verenigd Koninkrijk hield onze producten in de winkels. Zoals u kunt zien, blijven de feedbackniveaus op een zeer goed niveau. De lichte dip rond de maand april was naar verluidt het gevolg van crowd control maatregelen.

Heropgestart, na een periode van stilte

Er zijn ook een aantal klanten geweest die hun HappyOrNot-onderzoek hadden gepauzeerd en sindsdien de HappyOrNot-zuilen hebben hervat, zoals deze klant in de EU, wiens aandeel in de reacties ten opzichte van het totale aantal bezoekers weer op een gezond niveau is gekomen. Dit voorbeeld is voor toiletten in een luchthaven.

Het belangrijkste voordeel van deze voorbeelden is inderdaad dat mensen onze Smileys-producten gebruiken om feedback achter te laten als ze de kans krijgen. Dit is een waardevol inzicht voor de klanten die hun diensten nog niet hebben hervat, en ook voor toekomstige gebruikers die overwegen om de HappyOrNot-service op te nemen.

DEEL 2: PRODUCTVERBETERINGEN

Verhoogde gemoedsrust in het nieuwe normaal

Ook al weten we nu dat mensen in goede hoeveelheden feedback blijven geven, we willen er zeker van zijn dat we de best mogelijke oplossing blijven bieden voor het verzamelen van feedback die er is. Daarom introduceren we een aantal verbeteringen die onze klanten ondersteunen terwijl ze met behulp van HappyOrNot in contact blijven met hun klanten en medewerkers.
Nu beschikbaar: Antimicrobiële knoppen voor Smiley Terminals
Door het aanbrengen van de juiste antimicrobiële coating kan een preventieve bescherming tegen het nieuwe coronavirus worden geboden. Voor onze Smiley Terminal V3 en X3 (Wall) modellen hebben we gekozen voor de implementatie van de HEXIS PURE ZONE® antimicrobiële film. Deze zal zonder extra kosten op de Smileys knoppen op nieuwe Smiley Terminal producten worden aangebracht en kan ook worden besteld om op bestaande Smiley Terminal V3 en X3 producten te worden geïnstalleerd. We zullen ook een aantal extra artikelen aanreiken om de bewustwording te bevorderen, zoals stickers en affiches / vraagbaaksjablonen.

Nu beschikbaar: Handdesinfecterende houders voor Smiley Terminal en Smiley Touch Stand producten:
handreinigingsmiddel-houder
Op veel plaatsen, zoals in de detailhandel, zorginstellingen en passagiersterminals, worden handdesinfecterende producten aan klanten geleverd. Daarom kan het voor onze klanten een handige oplossing zijn om handdesinfecterende houders aan de Smiley Terminal en Touch Stand producten te bevestigen. Het is niet alleen een mooi gebaar en een extra aanmoediging voor mensen om feedback te geven, het kan ook een beetje ruimte besparen. We beginnen nu met de productie van de eerste partij en er kunnen ook bestellingen worden geplaatst voor zowel nieuwe als bestaande producten. Voor de Smiley Touch Stand en Smiley Terminal Stand V3 producten zijn er versies voor zowel de pijppoot als de merkversie van de stand beschikbaar. Een leuke bijkomstigheid is dat de stand in hoogte verstelbaar is voor verschillende flesgroottes.
Wordt verwacht: Antimicrobieel scherm voor Smiley Touch

Tot slot, een paar woorden over SmileyLink

We introduceerden Smiley Link afgelopen voorjaar om een “touchless” aanvulling op Smiley Terminal en Smiley Touch producten te bieden met QR-codes en korte webadressen, zodat mensen konden reageren op enquêtes met behulp van hun persoonlijke apparaten. Het was geweldig om te zien hoeveel klanten dit hebben ingezet en we hebben veel geleerd over wat goed werkt.
We hebben stand-alone implementaties van Smiley Link gezien, waarbij de fysieke producten werden vervangen, en die waar de QR-code het Smiley Terminal of Touch product aanvulde:
Wat we geleerd hebben is dat klanten die alleen QR-codes gebruiken, een vrij lage respons hebben ervaren, terwijl klanten die de producten beschikbaar hielden en aanvulden met QR-codes zeer gezonde feedback bleven krijgen. Als kers op de taart zijn de Smiley Terminals via Smiley Link ook begonnen met het ontvangen van Open Feedback.
Als voorbeeld: van maart tot midden juni gebruikte een restaurantketen de “Smiley Link only mode” op de Smiley Touch, maar de hoeveelheid feedback was veel lager dan wanneer ze in juni terug naar de “normale mode” schakelden (en de QR-code poster als extra “touchless” optie hielden). In dit geval is het aantal reacties ten opzichte van het totale aantal bezoekers vergelijkbaar met de niveaus voordat het nieuwe coronavirus zich begon te verspreiden.